Miniatur-Portrait eines jungen Mannes

Mann im grauen Anzug, signiert von Samuel Cotes, datiert 1775

Auqarell auf Elfenbein im originalen goldenen Anhänger mit Perlenumrandung.

Mit freundlicher Erlaubnis der Galerie http://www.archibaldminiatures.com

 

Man in Gray Coat, Signed by Samuel Cotes and Dated 1775

watercolor on ivory, dated 1775. The painting measures 1 3/4 inches by 1 1/2 inches, and is housed in its original gold pendant locket frame, with a seed pearl surround and solid back.

Use of pictures allowed by courtesy of
http://www.archibaldminiatures.com

Samuel Cotes

1734 - 1818

Deutsch / German

Samuel Cotes wurde 1734 in London geboren. Er war der jüngere Sohn eines ehemaligen Bürgermeisters von Galway, der sich in London als Apotheker niedergelassen hatte.

Auch Samuel wurde Apotheker. Aber nicht nur die Pharmazie, auch die Kunst zeigte in seiner Familie Tradition. Sowohl sein Bruder Francis als auch seine Schwester Penelope waren Miniatur-Maler. Auch Samuel wandte sich diesem Zweig der Malerei zu und malte Miniaturen auf Emaille und Elfenbein. Außerdem malte er Portraits in Pastellkreidetechnik.

Seine Arbeiten wurden sowohl in der örtlichen Künstlervereinigung als auch an der Königlichen Akademie ausgestellt.

1763 wird er mit Wohnsitz Cork Street in London geführt. Es gibt Hinweise darauf, daß er zuvor einige Zeit in Bath gelebt hat. Er war zweimal verheiratet, hatte aber nur ein Kind, das früh verstarb. Seine zweite Frau war ebenfalls Malerin. Samuel Cotes starb 1818.

Seine Portraits sind sehr ausdrucksvoll und mit Liebe zum Detail ausgeführt. Beispiele seiner Kunst können in den Ausstellungen des Victoria - und Albert- Museums in London besichtigt werden.

Englisch / English

Samuel Cotes was born in London in 1734. He was the younger son of an ex-Mayor of Galway who had become an apothecary in London.

Following family tradition Samuel Cotes became an apothekcary. Following a second branch of family tradition he became a painter as well. Both his brother Francis and his Sister Penelope were miniaturists. Like them Samuel took up miniature painting on ivory and enamel. He also executed portraits in pastel.

Samuel Cotes exhibited his paintings at the Society of Artists, and at the Royal Academy.

In 1763 he lived on Cork Street in London. There are hints that he might have lived in Bath some time before. He was married twice and had one child which died in infancy. His second wife was also a painter.  He died in 1818.

His portraits are very expressive, exact and well-drawn. Examples of Cotes' work are on exhibition at the Victoria and Albert Museum, London.